In return he became addicted to the official page of the Supreme Council of the armed forces published a statement on his for a reply came as follows
وفى المقابل قام أدمن الصفحة الرسمية للمجلس الأعلى للقوات المسلحة بنشر بيان على صفحته للرد عليه وجاء كالتالى
أزمة أخلاق أم أزمة تربية
يختلف العديد من المصريين وشباب الثورة وأعضاء مجلس الشعب مع المجلس الأعلى للقوات المسلحة خلال إدارته للفترة الانتقالية منهم من يطالب بسرعة تسليم السلطة ومنهم من يرفض ويطلب الالتزام بخارطة الطريق وبين هذا وذاك لا خلاف فالاختلاف ظاهرة صحية يكون ناتجها ممارسة ديمقراطية ومناقشات وحوارات تصل بنا في النهاية إلى القرار الديمقراطي والذي تُقره الأغلبية
والجديد والملاحظ خلال الأشهر القليلة الماضية هو أن الاعتراض بدأ يأخذ أشكالاً أخرى أياً كان نوعها وطريقة التعبير عنها فطالما كانت في سياق الأخلاق والأدب فهي مقبولة أما أن يخرج علينا عضو مجلس الشعب " زياد العليمي " في بورسعيد أمس ويتحدث عن رئيس المجلس الأعلى للقوات المسلحة والذي هو حالياً يمثل رئيس الجمهورية ويتم سبه وقذفه على الملأ فهنا يجب التوقف والتركيز بشدة ليس لشخصه وإنما لصفته البرلمانية فهو عضو برلمان الثورة والعضو البرلماني يتسم بالعلم والمعرفة والثقافة والوعي السياسي وقبل كل هذا الأدب والمقصود بالأدب هو أدب الحوار والتحدث مع الآخر وتقبل الرأي والرأي الآخر وأن تكون الحجة في الإقناع لكسب الثقة والتأييد وتحقيق الأهداف
أما ما حدث بالأمس يطرح سؤال غاية في الأهمية هل يقبل رئيس مجلس الشعب وأعضائه ولجنة القيم به مثل هذا التطاول ولو حدث في الشارع على المستوى الشخصي وتم السب لأي منهم ماذا سيكون رد فعله السريع تجاه من سبه ؟
أما بالنسبة للسيد العضو المحترم والذي ربما أقنعه البعض بأن مهاجمة المجلس العسكري – كما يسمونه – أو أعضاؤه هو الطريق السريع لتحقيق الشهرة الإعلامية فنحن نقول له ( لا عتاب عليك والثورة بريئة منك ومن أمثالك وأنك لم تسيء إلى رئيس المجلس الأعلى وهو أكبر من أن تصل إليه أو يصل إليه أشباهك ومؤيدوك وهم أصبحوا معروفين للشعب المصري كله وإنما أنت عبرت عن أخلاقك وطبيعة التربية التي نشأت عليها والتي تسمح لك بإهانة وسب من هم أكبر منك سناً فهي ليست أخلاق المصريين وليست من سماحة أديانهم سواء الإسلام أو المسيحية )
لم نعتاد في مؤسستنا العريقة أن نرد أو نلتفت إلى مثل هذه المهاترات من أي من كان ولكن ما أجبرنا على الرد هو صفة الشخص المتحدث ولم يبقى لك لدينا إلا المثل المصري الشهير ( لو طلع العيب من أهل العيب ميبقاش عيب )
Crisis or crisis of ethics education
Differs from many of the Egyptians and the youth revolution and the members of the People with the Supreme Council of the Armed Forces during the administration of the transitional period Some of them demanding the handover of power quickly and some of them refused and requests the commitment to the road map And between this and that do not otherwise be a healthy phenomenon Differences gross exercise in democracy discussions and dialogues reach us in the end to democratic decision and as approved by the majority
And the new observed over the past few months is that the object has started to take other forms of any type and mode of expression as long as was in the context of ethics and literature it is acceptable but to come up member of the People "Ziad al-Alimi" in Port Said yesterday and talking about the President of the Council of the Armed Forces which is currently a President of the Republic is insulted and thrown to the public is here must stop and a strong focus not only to his person and called for parliamentary is a member of the Parliament of the revolution And a member of a parliamentary science and knowledge culture and political awareness of all this literature and literature the literature of the intended dialogue and talk with others and accept others' opinions and that the argument in persuasion to gain the confidence and support and achieve goals
As for what happened yesterday raises a very important question Do you accept the People's Assembly Speaker and members of the Committee on its values such as insulting even if this happened in the street on a personal level was defamatory to any of them what would be his reaction to the fast of the equivalents?
For Mr User esteemed and perhaps persuaded some that attack the military junta - as they call it - or its members is the fast way to achieve fame information we tell him (do not reproach you and the revolution is innocent you and like you and you did not offend to the President of the Supreme Council the largest of to arrive or reach him Ochaabahec and supporters are involved and they became known to the Egyptian people all but you expressed Okhalaqk and the nature of education that originated it and that allows you to insult and insult those who are the biggest you're not they are not moral Egyptians not by the tolerance of religions whether Islam or Christianity)
Did not get used in our ancient to respond or pay attention to such altercations of any of it but what we were forced to respond to the speaker is the title of a person did not keep you unless we have the famous Egyptian proverb (Random defect if the defect of the people of Mabakash defect)